РОЗРОБНИКИ: акад. НАН України Півняк Г.Г., проф. Рибалко А.Я., проф. Рогоза М.В., доц. Долгов Б.Г., доц. Довгань В.П., доц. Зражевський Ю.М., м.н.с. Кольцов І.Б.
СУТЬ ПРОЄКТУ: Удосконалено систему електропостачання електровозів У 14-900, що транспортують потяги з корисними копалинами, породою, матеріалами й працівниками в шахтах. Безконтактна індукція передачі електромагнітної енергії підвищеної частоти (від тягової мережі на електровоз) і енергія, що накопичується в спеціальному модулі (електромеханічний інерційний накопичувач енергії), дає можливість зробити систему пило- й газобезпечною.
1 – трансформаторна підстанція
2 – тяговий перетворювач
3 – тягова мережа
4 – компенсаційний пункт
5 – електровози
6 – енергонакопичувальний модуль
1 – транспортна платформа
2 – амортизатори
3 – захисне кільце
4 – маховик
5– вакуумний корпус
6 – фрикційна муфта зчеплення
7 – двигун-генератор
8 – механічна передача
ОБЛАСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ: Експериментальні зразки В10 і В10Б успішно пройшли апробацію на шахті «Постниковська» АТ «Шахтарськантрацит». Дослідний зразок В14 пройшов промислові випробування й дослідну експлуатацію на шахті «ім. Леніна» АТ «Ворошиловградвугілля». Дослідницька партія В14 впроваджена на шахті «ім. Газеты Известия» ДХК «Донбасантрацит».
ЕКОНОМИЧНІ ПОКАЗНИКИ:
Показник | В14-900 | Аналог 2хАМ8Д |
Витрати електроенергії, кВт•год/(тис. км) | 0,525 | 2х0,3 |
Кількість електровозів на маршруті (3 км) | 2 | 3 |
Пробіг, тис. км/місяць | 53460 | 32076 |
Збільшення відстані транспортування, км |
1 | - |